Etykieta z nadrukiem Braille'a – rozwiązanie dla osób z wadami wzroku.

Producenci starają się dopasować swoje oferty do wciąż rosnących wymogów rynkowych. Coraz popularniejsze stają się opakowania typu „Inclusive”, które mają na celu udostępnienie informacji o produkcie każdemu człowiekowi – niezależnie od jego indywidualnych predyspozycji i sposobu funkcjonowania. W ideę tę wpisują się etykiety z nadrukiem Braille’a, które są przeznaczone dla odbiorców niewidomych i niedowidzących. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj możliwości dopasowania naklejek do potrzeb osób z niepełnosprawnością.

Jakie cechy powinny spełniać nowoczesne opakowania?

Współczesne wersje opakowań powinny zostać dopasowane do potrzeb różnych grup odbiorców. Podczas ich projektowania warto wziąć pod uwagę różne cechy fizyczne, sensoryczne, kulturowe i poznawcze. Ważne, aby etykiety były czytelne i dawały możliwość nawiązania interakcji oraz pozwoliły szybko zapoznać się z zawartością i sposobami użytkowania danego produktu. Dzięki temu każdy będzie mógł dokonywać świadomej decyzji zakupowej.

Etykiety z nadrukiem Braille’a – rozwiązanie dla osób z wadami wzroku

Człowiek komunikuje się ze światem zewnętrznym za pomocą pięciu podstawowych zmysłów: wzroku, słuchu, dotyku, smaku i zapachu. Utrata któregoś z nich znacznie utrudnia codzienne funkcjonowanie. Wśród czynności, które sprawiają problem osobom niepełnosprawnym, znajdują się także zakupy. Dobór produktów szczególnie trudny bywa dla osób niewidomych i słabowidzących. Etykiety z nadrukiem Braille’a zostały zaprojektowane właśnie z myślą o nich. Pozwalają one na samodzielne odczytywanie nazw produktów, ich składu, terminu ważności oraz innych niezbędnych informacji, które producenci zamieszczają na opakowaniach.

Specjalistyczne etykiety z nadrukiem Braille’a najczęściej wybierane są przez producentów z branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Wynika to, bowiem z obowiązków nałożonych na producentów przez prawo polskie. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 lutego 2009 roku w sprawie wymagań dotyczących oznakowania opakowań produktu leczniczego i treści ulotki firmy z branży farmaceutycznej zobligowane są do zamieszczania na opakowaniu zewnętrznym, bądź w przypadku jego braku na opakowaniu bezpośrednim następujące informacje w języku Braille`a:

  • nazwę produktu leczniczego.
  • moc produktu leczniczego, jeżeli produkt dostępny jest w kilku mocach.
  • postać farmaceutyczną, jeżeli produkt jest dostępny w kilku postaciach.

Oznaczenia takie zamieszczane są również na produktach kosmetycznych, ponadto coraz częściej można je spotkać je również na opakowaniach produktów spożywczych i elektronicznych.

Opakowania sensoryczne – wykorzystaj etykiety strukturalne i zapachowe

Kolejnym trendem, który wyraźnie rozwija się na polskim rynku, są opakowania sensoryczne. Mają one na celu dopasowanie produktów w taki sposób, aby stały się lepiej dostępne dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Jednym ze sprawdzonych rozwiązań są etykiety strukturalne, które ułatwiają identyfikację produktów poprzez wykorzystanie różnych struktur etykietowych materiałów samoprzylepnych.

Warto zauważyć, iż na przestrzeni ostatnich lat dużym zainteresowaniem w branży kosmetycznej cieszą się etykiety zapachowe, będące doskonałym rozwiązaniem m.in. dla perfum, balsamów do ciała, żeli pod prysznic, kremów oraz innych wyrobów, w przypadku, których atrakcyjny zapach stanowi jedną z istotnych cech produktu. Producencie z sektora zwracając uwagę na potrzeby osób niewidomych i słabowidzących niejednokrotnie decydują się na jednoczesne zastosowanie etykiet zapachowych wraz z oznaczeniem w języku Braille`a.

Etykiety samoprzylepne – z nadrukiem Braille’a, zapachowe, strukturalne i inne – sprawdź naszą ofertę!

Jako producent etykiet samoprzylepnych wychodzimy naprzeciw wymaganiom rynku związanym z dostosowaniem opakowania do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dlatego też w naszej ofercie poza standardowymi możliwościami oferujemy także mniej oczywiste rozwiązania jakimi są etykiety z nadrukiem Braille’a, zapachowe, strukturalne, zabezpieczające oraz peel-off.

Sprawdź szczegóły naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu.