Etykiety samoprzylepne w branży farmaceutycznej

Etykiety na puszki czy butelki przekazują istotne informacje o produkcie. To ich pierwszorzędna funkcja, lecz liczy się coś więcej. Są też nierzadko pierwszą rzeczą, na jaką klient zwraca uwagę, przeglądając towary wystawione na sklepowych półkach. Jeśli są wzorowo zaprojektowane i wydrukowane, skutecznie wyróżnią towar na tle konkurencji. Każda etykieta na puszkę czy butelkę musi też spełnić szereg wymogów prawnych. Co istotne, profesjonalnie zaprojektowane oznakowania mogą być również elementem budującym tożsamość oraz rozpoznawalność marki. Dowiedz się, jaki rodzaj etykiet wybrać, na co zwrócić uwagę przy ich projektowaniu oraz jakie informacje na nich zawrzeć, aby były zgodne z prawem.

Z tego wpisu dowiesz się o

Etykiety na puszki i butelki – sposób na przyciągnięcie uwagi klienta

Nowoczesne technologie druku pozwalają na produkowanie oznaczeń o najrozmaitszych funkcjach. Jeśli chodzi o etykietowanie butelek i puszek, najpopularniejsze są dwie opcje. Jakie?

Etykiety termokurczliwe (shrink sleeve)

Funkcja informacyjna i dekoracyjna to jedno, ale ten rodzaj ma jeszcze jedno ważne zastosowanie. Polecany jest dla tych towarów, które narażone są na trudne warunki przechowywania. Etykiety termokurczliwe na butelki, puszki (ale też kartoniki czy opakowania plastikowe) są odporne na wilgoć i bez śladu zagniecenia przylegają do powierzchni opakowania. Mało tego – śmiało owiniesz nimi produkt dookoła, ponieważ obejmują zakres 360 stopni.

Termokurczliwe etykiety (nazywane również shrink sleeve) przeznaczone są głównie dla tych produktów, którym grozi zmienna temperatura, przebywanie w chłodniach, wysoka wilgotność powietrza itp. Najczęściej wybierają je producenci z branży kosmetycznej lub spożywczej.

Klasyczne etykiety na puszki i butelki

Są najbardziej uniwersalne oraz najłatwiejsze w aplikacji na produkt. Mają też najszerszy wybór, jeśli chodzi o rodzaj materiału. Samoprzylepne etykiety na butelki mogą być papierowe, foliowe, a nawet metaliczne. Koszty ich produkcji są stosunkowo niewielkie, więc również ich cena nie jest wygórowana. Ponadto łatwo je spersonalizować, a później nanieść na towar. To tani, szybki i wygodny sposób na podniesienie atrakcyjności swojej marki.

Jak zrobić etykiety na butelki? Najważniejsze elementy projektowania

Chcesz zrobić wrażenie na potencjalnych klientach lub swoich gościach? Niezależnie od tego, czy prowadzisz dochodowy biznes, czy świętujesz ważną rocznicę i dbasz o wszelkie detale w zakresie dekoracji imprezy – w każdym z tych przypadków powinieneś zadbać o profesjonalny projekt etykiet na butelki. Jak go przygotować?

  • Kształt i wielkość etykietek. Miej na uwadze, że zbyt mała etykieta na puszkę czy butelkę optycznie „zniknie” – tak na samym opakowaniu produktu, jak też na sklepowej półce. Zbyt duża będzie zaś wyglądać mało profesjonalnie (nie mówiąc już o tym, jeśli zacznie wystawać poza krawędzie!).
  • Czcionki, kolory i grafika. Jeśli użyjesz czcionek wyraźnych, łatwo czytelnych, w jasnych, kontrastowych kolorach – uwagę klienta masz już na swoim produkcie! Nie sposób tu też pominąć kwestii identyfikacji – niektóre marki mają indywidualnie dobraną kolorystykę, której należy się trzymać.
  • Materiał i techniki drukarskie. Zlecając swój projekt etykiet na butelki do druku, zwróć uwagę na wykończenie. Jeśli zdecydujesz się na zamówienie w naszej drukarni, możesz mieć pewność, że otrzymasz naklejki odporne na ścieranie, estetyczne i trwałe. Wykorzystujemy materiały najlepszej jakości, a zlecenia realizujemy najnowszymi technologiami druku. Jeśli zależy Ci na wyjątkowej wytrzymałości, postaw na etykiety termokurczliwe.

Proces etykietowania krok po kroku

Tutaj sprawa nieco się komplikuje. Cały proces nie polega wyłącznie na przyczepieniu etykiety do opakowania. Najpierw należy przygotować powierzchnię – musi być czysta i sucha, inaczej oznaczenie nie będzie dobrze przylegało. W kolejnym kroku należy zastanowić się nad wyborem: etykiety termokurczliwe (które przykleja się pod wpływem ciepła) czy klasyczne etykiety samoprzylepne (najłatwiejsze w aplikacji). Następnie należy skalibrować maszyny etykietujące, aby precyzyjnie naniosły naklejki na puszki czy butelki. Na sam koniec pozostaje już tylko kontrola jakości, po której producent ma pewność, że jego wyrób jest oznakowany trwale i w odpowiedni sposób.

Wymagania prawne dotyczące etykietowania produktów

Każda etykieta na puszkę czy butelkę, w której znajduje się żywność, a która dopuszczona jest do handlu, musi spełniać określone wymogi prawne. Prawo bezsprzecznie wymaga, aby na każdym oznakowaniu towaru były zamieszczone następujące informacje:

  • dane producenta,
  • rodzaj produktu,
  • skład (wraz z alergenami),
  • zawartość netto,
  • data minimalnej trwałości,
  • warunki przechowywania,
  • ostrzeżenia.

W przypadku etykiet na butelki, które mają w środku kosmetyk, sprawa ma się podobnie, jednak należy uwzględnić oprócz tego numer partii pozwalający na identyfikację produktu oraz wykaz jego funkcji.

projekt etykiet i opakowań,

Etykiety na puszki lub butelki – skuteczne narzędzie marketingowe

Wzorowo zaprojektowana etykieta na butelkę nie tylko niesie z sobą szereg informacji, ale też może stać się potężnym narzędziem marketingowym. Spersonalizuj etykietki w taki sposób, aby zwracały uwagę z daleka i zachęcały do zakupu. Oryginalność przekazu, osobliwa grafika czy elementy humorystyczne – to coś, co na pewno wyróżni Twój produkt na półce sklepowej.

Kreatywne etykiety, obok których nie sposób przejść obojętnie!

Powiedzieć o nich, że robią wrażenie, to jak nic nie powiedzieć. Takie oznaczenia, informując o zawartości danego opakowania, jednocześnie angażują klienta. Pozwól mu odkryć Twój towar z różnych perspektyw. Istnieje np. taki rodzaj oznaczeń – tzw. etykiety strukturalne – które imitują różne materiały, Klient, biorąc towar do ręki i dotykając etykiety, może poczuć, jakby dotykał drewna, kamienia czy innej specyficznej, szorstkiej powierzchni. Na uwagę zasługują też zapachowe etykiety na butelki czy puszki. Te zaś mocno pobudzają zmysły i są niezwykle cenione wśród tych producentów, którzy wdrożyli do swojej strategii aromamarketing. Coraz bardziej popularne stają się też etykietki z nadrukowanymi kodami QR, dzięki którym przeczytasz więcej o produkcie, wyświetlisz prezentujący go materiał reklamowy lub zagrasz w grę, której główną postacią jest bohater danej marki.

Dobrze zaprojektowane etykiety na butelki i puszki nie tylko informują o wartości produktu, ale też budują jego atrakcyjność. Ważne jednak, by spełniały wymogi prawne. Nierzadko to właśnie etykietki wpływają na sukces danego towaru na rynku. Zaufaj specjalistom i wyróżnij swoją markę!